ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دلایل بوجود آمدن استرس و روش‌های شناخت آن

  • کد خبر: ۱۵۴۰۸۸
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
دلایل بوجود آمدن استرس و روش‌های شناخت آن
حتما شما هم در طول روز با اتفاقات زیادی روبه‌رو می‌شوید که استرس‌زا هستند.

گزارش آگهی

حتما شما هم در طول روز با اتفاقات زیادی روبه‌رو می‌شوید که استرس‌زا هستند. به طور مثال انجام یک پروژه مهم، دریافت پیام‌های کاری، ایمیل‌های عجیب و غریب یا تماس کاری از سمت مدیران می‌تواند استرس روزانه شما را تشدید کند. این موارد در صورتی که کوتاه‌مدت باشند، آسیب‌زا نخواهند بود و در برخی مواقع فوایدی نیز به همراه دارند. در برخی مواقع این احتمال وجود دارد که استرس‌های روزانه شما طولانی‌مدت و مزمن شوند که همین موضوع باعث بروز بیماری‌های جسمی و روحی بسیاری خواهد شد. اگر دلایل بروز استرس را نشناسید و در مسیر مدیریت آنها قدم برندارید، این شرایط می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیندازند.

 

استرس‌ها انواع مختلفی دارند؛ برخی از آنها کوچک و گذرا هستند مانند استرس ناشی از یک پروژه کاری یا یک روز شلوغ اما برخی دیگر برزگ و مزمن هستند مانند مسائل دائمی کاری، مشکلات در روابط و از دست دادن یکی از عزیزان. یادگیری تشخیص منابع ایجاد استرس به شما کمک می‌کند تا شرایط خود را مدیریت نمایید و در مسیر کاهش و درمان استرس‌ها قدم بردارید.

مشکلات شخصی ایجادکننده استرس

اعتقادات شخصی

بحث و مشاجره درباره باورهای شخصی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی می‌تواند باعث بروز استرس در شما شود. این موضوع زمانی صادق است که باورهایتان با افراد نزدیک به شما متفاوت باشد. برخی رویدادهای زندگی می‌تواند بیش از پیش شما را نگران کند؛ در حقیقت در این شرایط آینده نامعلومی برای خود متصور خواهید شد.

روابط

برخی روابط در زندگی شخصی مانند رابطه با پدر و مادر، خواهر و برادر، همسر یا فرزندان می‌توانند استرس‌زا باشند. این استرس‌ها زمانی شدت می‌گیرند که شما با آنها زندگی کنید. مشکلات بین سایر اعضای خانواده نیز می‌تواند باعث بروز سردرگمی و استرس در شما شود حتی زمانی که خودتان به طور مستقیم با آنها درگیر نباشید.

مشکلات سلامتی

ابتلا به بیماری، تشدید بیماری قبلی، عوارض برخی مشکلات سلامتی و همچنین افزایش سن می‌توانند باعث بروز استرس در شما شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که به دلیل بیماری یکی از نزدیکان دچار استرس‌های شدید و مزمن شوید. برخی افراد در مشکلات زندگی عزیزان و خانواده خود غرق شده‌اند و همین موضوع باعث بروز استرس مزمن در آنها خواهد شد.

مشکلات عاطفی

 وقتی نمی‌توانید با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید یا نیاز دارید که احساسات خود را ابراز نمایید اما همچنان نمی‌توانید، استرس بیشتری بر شما حاکم خواهد شد. اختلالات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب، فشار عاطفی را زیاد می‌کند. درمان مشکلات عاطفی و توجه به آن می‌تواند در کنترل استرس شما موثر باشد.

مشکلات مالی

مشکلات مالی، بدهی‌ها، اجاره خانه، خرج و مخارج کمرشکن زندگی، هزینه آموزش و پروش کودکان و مواردی از این دست، از جمله مهم‌ترین دلایل بروز استرس و اضطراب مزمن هستند. این احتمال وجود دارد که با وجود داشتن کار مناسب، همچنان از پس هزینه‌های زندگی خود برنیایید؛ به طور کلی مشکلات مالی و بدهی‌ها دلیل اصلی و بزرگ بروز استرس‌های مزمن است که باید برای درمان آنها راه‌حل‌هایی را در نظر بگیرید.

تغییرات زندگی

هر موضوعی مانند تغییر شغل، مهاجرت، تغییر خانه، ازدواج و مرگ عزیزان می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این تغییرات می‌توانند از عاملان اصلی بروز استرس باشند. این احتمال وجود دارد که تغییرات مثبت مانند ازدواج یا بازنشستگی نیز باعث تشدید استرس شما شوند پس تعجب نکنید و در مسیر مدیریت و کنترل آنها قدم بردارید. ابتلا به استرس مزمن می‌تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ در این شرایط با مصرف بهترین مکمل‌های بهبود خواب می‌توانید به بهبود یا کاهش استرس خود کمک کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->